Σχολικό έτος 2016-2017

Scan_20161208_135923-min

Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας: " Ονειρεύομαι τον Παράδεισο σαν μια Βιβλιοθήκη"

Υπεύθυνοι καθηγητές: Άρτεμις Αναγνωστοπούλου & Σπύρος Τσούγκος

  Συμμετέχουν οι μαθητές:

 Γιάννης Αθανασόπουλος, Β1

  Κωνσταντίνα Ανδριανοπούλου, Β1

 Γιώργος Γιαννακουδάκης, Β1

 Ειρήνη Δαλάτση, Β1

Ελευθερία Δράμη,Β1

Αγάπη Δουλαβέρη, Β1

Λαυρέντης Καραμέτος, Β1

Στέλλα Εγγονοπούλου, Β1

Μαριλένα Αδάμ, Β2

Αλεξία Λένα, Β2

Ειρήνη Γιαννουλοπούλου, Β2

Σοφία Βολιώτη, Β2

Άντα Μαντασά, Β2

Χριστίνα Κουτσογούλα, Β2

Μαρία Μαμμωνά, Β3

Αγγελική Μπιρλή, Β3

Δανάη Φλωροσκούφη, Β4

Βιβή Τριανταφύλλη, Β4

Μαρίλια Χατζίδου, Β4

Κλεοπάτρα Σεβαστάκη, Β4

Δέσποινα Ανδιανοπούλου, Β1

Δήμητρα Ρώσση, Β4

 

 Σχολικό έτος 2015-2016

 

Μαραθώνιος Ανάγνωσης με τα βιβλία της ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ

Από την Α΄τάξη

Αποστολή: Γνωρίζω την αγαπημένη συγγραφέα μικρών και μεγάλων ΑΛΚΗ ΖΕΗ
 

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γεωργία Λέντζου, Φιλόλογος

marathonios_5_195


Το σχολείο μας συμμετέχει στο ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που διοργανώνουν με τη μορφή διαγωνισμού  οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ .

Στόχος είναι η καλλιέργεια της φιλικής σχέσης των μαθητών με τη λογοτεχνία και εν τέλει την αγάπη τους για το βιβλίο, καθώς και τη γνωριμία τους με το σημαντικό έργο της σπουδαιότερης εν ζωή συγγραφέα παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας. 

Επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της Άλκης Ζέη
 

 

κατάλογοςΣχολικό έτος 2013-2014

  Στο σχολείο μας  λειτουργεί Λέσχη Ανάγνωσης, με την προαιρετική  συμμετοχή    μαθητών της Β’ και  Γ΄ τάξης . Το βιβλίο που μελετάμε και  συζητάμε είναι το  μυθιστόρημα ‘’ Ο θείος Πέτρος και η  εικασία του  Γκόλντμπαχ’’ του Απόστολου  Δοξιάδη.

 

Ο θείος Πέτρος είναι ένα αίνιγμα. 

Η οικογένειά του τον απορρίπτει ως αποτυχημένο της ζωής’’ μέχρις ότου ο ανιψιός του ανακαλύπτει ότι υπήρξε ιδιοφυής μαθηματικός που αφιέρωσε την ζωή του στην προσπάθεια να αποδείξει την "Εικασία του Γκολντμπαχ" ένα πρόβλημα που μάταια προσπαθούν να επιλύσουν γενιές μαθηματικών και που παραμένει αναπόδεικτη μέχρι σήμερα.

            Στην μυθοπλασία του έργου του ο συγγραφέας χρησιμοποιεί πραγματικούς και φανταστικούς  χαρακτήρες, έντεχνα εμπλεκόμενους στην ροή της βιογραφικής διαδρομής του ήρωα.

            Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις μας, αφού διαβάσαμε το βιβλίο προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε θέματα όπως

1.    Τι είναι και τι νομίζουμε ότι είναι τα μαθηματικά?

2.    Τι είναι απόδειξη μέσα και έξω από τα μαθηματικά.

3.    Τι είναι τα αξιώματα.- Τι ρόλο έπαιξε ο Ευκλείδης – Τι έκανε ο Γκαίντελ

4.    Τι λέει η εικασία του Γκόλντμπαχ

5.    Τι είναι πρώτοι αριθμοί και γιατί είναι σημαντικοί.

6.    Το κλίμα, οι συνθήκες και οι πεποιθήσεις που επικρατούν στην ερευνητική επιστημονική κοινότητα.

7. Το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο διαπαιδαγωγήθηκαν και διαμορφώθηκαν τόσο ο ήρωας του βιβλίου, ο θείος Πέτρος, όσο και ο ανιψιός του, που είναι ο αφηγητής της ιστορίας και πόσο αυτό το περιβάλλον καθόρισε τις επιλογές τους, την πορεία και την εξέλιξη στην ζωή.

8.    Το κυνήγι του ονείρου, η εμμονή σ’ αυτό, οι στόχοι που βάζει ο ήρωας και πως προσπαθεί να τους πετύχει.

9.    Πώς το σκεπτικό του ‘’ όλα ή τίποτα’’ επηρεάζει την εξελικτική πορεία του ατόμου.

10.  Κατά πόσο η εμμονή σ’ ένα συγκεκριμένο, περιορισμένο στόχο, αναστέλλει την πρόοδο και την κοινωνικοποίηση του ατόμου.

11.  Η μοναξιά ως επιλογή ή αποτέλεσμα άλλου αιτίου.

12. Πώς διαχειρίζεται ο ήρωας την απογοήτευση που προέρχεται από τις ματαιωμένες ανεκπλήρωτες φιλοδοξίες του και από την οικογενειακή απόρριψη.

13.  Πώς αντιδρά ο επαγγελματικός και οικογενειακός περίγυρος στην εσωστρέφεια του επιστήμονα θείου Πέτρου.

Στην πορεία της ανάγνωσης παρακολουθήσαμε θείο και ανιψιό, μέσα από μια διαδρομή αμοιβαίας αμφισβήτησης και επιφυλακτικότητας, να πετυχαίνουν την συμφιλίωση και εμπιστοσύνη στην μεταξύ τους σχέση.

            Στο τέλος του βιβλίου, ο θείος Πέτρος, ηλικιωμένος, απομονωμένος κοινωνικά και οικογενειακά, με μοναδικό κοινωνό των σκέψεων και των αναζητήσεών του, τον αγαπημένο του ανιψιό, με το αίσθημα της ήττας ότι απέτυχε  να αποδείξει την περίφημη  εικασία του Γκόλντμπαχ, μας  αφήνει με την απορία, αν όντως βρήκε τη λύση του προβλήματος, αφού στην έσχατη αναλαμπή ότι τα είχε καταφέρει, τον βρήκε ο Θάνατος.

κατάλογος

 

    Οι μαθητές της Λέσχης ανάγνωσης

 

Αδαμοπούλου Ελένη (Γ1)

Ζαφειρίου Ευαγγελία (Γ1)

Θανάση Χρυσάνθη (Γ1)

Αργυρός Αλέξανδρος (Β1)   

Θανάσης Μιχάλης  (Β2)

Καλπακτζίδης Γιώργος (Β2)

Κοντογεώργος Ορφέας (Β2)

 

Υπεύθυνοι καθηγητές:

 

  Ασλάνη Άννα, Γαλλικής Φιλολογίας

   Στουραΐτης Κώστας, Μαθηματικός